2007. május 13., vasárnap

A "magyar" Roberta :-)


A napokban sok gyöngyfűzőt foglalkoztatott a "Roberta" néven ismert karkötő megfűzése. Az eredeti mintában olyan gyöngyök is vannak, amiket talán kicsit nehezebb beszerezni, így a hétvége egy részét azzal töltöttem, hogy megalkossam a magyar változatot, amihez kizárólag cseh kásagyöngyöt használtam. Eddig csak egy elem megfűzéséig jutottam, de ahogy lesz időm és energiám, folytatom.

Leírás: 10/0-s kásagyöngyből 30 szemmel 4 sor peyote-tal kis gyűrűt fűzünk, melybe beillesztjük a 12 mm-es teklagyöngyöt (ha valaki biztosabbnak érzi, 5 sort is fűzhet). Innen befelé haladva 1-1 sor 11/0-s ill. 13/0-s kásagyöngyöt fűzünk mindkét oldalra. Kifelé haladva: a második sor peyote-ra 1 sor 10/-s, 1 sor rövid szalma (ez beilleszkedik az előző sor kásái közé, kb. a 10/0-vel megegyező méretű, én 6 szögletű változatot használtam), 1 sor 10/0-s, 1 sor 8/0-s, 1 sor 6/0-s (az általam használt gyöngy kicsit kisebb a többi 6/0-s gyöngynél, de ha van 7/0-s esetleg, az is jó, illetve a 6/0-s gyöngyök közül a keskenyebb szemeket célszerű kiválogatni), és végül 1 sor 6/0-s (itt a kicsit ducibbakat válaszd :-))

Hozzávalók: a leírásnál már részleteztem, az én gyöngyeim több boltból kerültek a gyöngyösdobozomba - Gyöngyélet, Wextrade Kft., GyöngyBox és Gyöngyház.

Nincsenek megjegyzések: